Виникає багато запитань. Відповіді на деякі з них - у листі МОН 1/385-23 від 10.01.2023.
🔸Кількість учнів закладів загальної середньої освіти зменшилася на 5 % порівняно з вереснем 2021 року, а загальний обсяг коштів, виділених на освітню субвенцію з державного бюджету, зменшено на 20 % порівняно з 2022 бюджетним роком.
🔸Додаткові години навчального плану на окремі предмети, факультативні курси, індивідуальні заняття тощо вилучено з державного фінансування. Це означає, що навчальні плани, які використовувались при розподілі освітньої субвенції, було скорочено.
🔸Застосування коефіцієнту 0,9 для коригування обсягу субвенції, розрахованого за формулою розподілу освітньої субвенції, що діяла у минулому році.
🔸Освітня субвенція враховує:
1) кількість учнів;
2) наповнюваність класів;
3) навчальні плани.
🔸Фактична кількість ставок педагогічних працівників чи фактичний фонд оплати праці педагогічних працівників не враховуються при розподілі освітньої субвенції між місцевими бюджетами
🔸У 2023 році до обсягу освітньої субвенції для всіх місцевих бюджетів (без урахування обсягів освітньої субвенції обласним бюджетам, передбачених на оплату простою)застосовується коефіцієнт 0,9. Така норма є вимушеним тимчасовим заходом, адже під час війни фінансові ресурси державного бюджету є вкрай обмеженими, а пріоритетом є оборона держави.
🔸Для місцевих бюджетів, в яких закладам загальної середньої освіти оголошено простій у звʼязку із окупацією чи 7 веденням активних бойових дій, кошти для оплати простою, передбачені в обласному бюджеті.
🔸У 2023 році територіальні громади мають продовжувати аналізувати ефективність діючої шкільної мережі та приймати управлінські рішення щодо формування оптимальної мережі закладів загальної середньої освіти,
🔸Для організації підвезення до опорних закладів передбачено 1,0 млрд гривень на придбання шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами.
🔸Процес оптимізації мережі доцільно розпочати з аналізу затверджених штатних розписів закладів освіти та перевірки обчислення фактичної кількості ставок педагогічних працівників, що утримуються за рахунок освітньої субвенції.
🔸За рахунок залишків освітньої субвенції також фінансуватимуться територіальні громади, які будуть звільнені від російських окупантів та відновлять освітній процес.
Про всі інші деталі - у названому вище листі МОН.
Отже, субвенції менше і рік не буде простим. Левова частка місцевого бюджету багатьох громад (Хустської - точно) - виплата заробітних плат усім, хто працює в закладах дошкільної освіти, позашкільної, персоналу закладів загальної середньої освіти. Освітяни аж ніяк не наодинці зі своїми проблемами.
Іде війна і головне - Перемога. Якщо наші Герої тримають свій фронт, то ми, освітяни, точно з усім упораємося.
Немає коментарів:
Дописати коментар